Tidsfördriv

 100 frågor!

1. Tre namn som jag lyssnar till?

Heidi, Pyret, Hedda

2. Någonting jag tycker om med mig själv?

Inte mainstream och är inte rädd för färg!

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv?

Mitt jävla psyke

4. Detta är jag rädd för.

Mitt psyke … och att inte ha mat hemma

5. Något jag vill varje dag.

Sova

6. Något jag absolut inte kan göra?

Gå ned i spagat

7. Detta tycker jag om att göra .

Laga mat, baka, läsa

8. Detta vill jag göra nu?

Mina måsten som hänger över mig, men som jag inte klarar av

9. Bästa känslan?

I sängen, efteråt

10. Värsta känslan?

Ångest

11. Egenskaper jag vill att min partner har?

Humor och empati

12. Är du kär just nu?

Ja

13. Jag vill gifta mig?

Jag är redan gift

14. Följande saker vill jag göra innan jag dör.

Bo i Frankrike, ha ett chocolateri och få kontroll

15. Min käraste ägodel?

Bobbo

16. Något jag vill ha i present?

Pralinformar, bakförkläde (Rice), chokladtermometer, choklad, utstickare, marsipan, kakformar …

17. Detta har jag på mig just nu?

Morgonrock

18. Favoritkläder?

Min 50-tals galaklänning!

19. Favoritdjur?

Katt, är i övrigt ingen djurmänniska

20. Följande musikstilar tilltalar mig?

Det mesta utom riktigt tung Heavy Metal

21. Favoritlåtar just nu?

”Från och med Du”

22. Roligaste / tråkigste ämmnet i skolan?

Teckning! Det tristaste måste varit matte …

23. Stjärntecken?

Lejon med stänk (ganska stora prickar) av kräfta

24. En bok jag älskar?

Har många favoriter och svårt att välja en!

25. En film jag älskar?

Dirty Dancing

26. TV-Program som gillas?

Dokumentärer, Det Okända, Vad blir det för mat (Morberg, say no more!), Halv 8 hos mig

27. Favoritdoft?

Havet, nyklippt gräs, bebis

28. Detta äter jag gärna ?

Vällagad mat

29. Dricker helst?

Thé, bubbelvatten

30. Favoritgodis?

Choklad och lakrits

31. Hit vill jag åka på semester?

Frankrike, alltid Frankrike

32. Färg på mina ögon?

Gråblå

33. Min längd?

170 cm

34. Jag tror på?

Änglar, reinkarnation, andevärlden

35. Jag spelar?

Smart

36. Person jag beundrar?

Drivna människor med mål

37. Så här bor jag?

I ett hus på Värmdö. Det är tak över huvudet men här kommer jag absolut inte bli gammal.

38. Antal döda krukväxter?

Alldeles för många! Jag kan bara inte ta hand om dem. Särskilt inte som vi är borta så länge på somrarna och inte anlitar någon blomvattnare …

39. Det här tänder mig?

Think outside the box …

40. Det här gör mig avtänd ?

Smuts, superhunkar med stort ego

41. Favoritfärg?

Rosa, orange, röd

42. Favoritcitat?

Den man ligger med får bädda

43. En hemlighet jag vet?

Vet flera 😀

44. Bästa present jag fått ?

Mitt staffli med block och vattenfärger till. Min man såg mina behov

45. Senast köpt skiva?

Minns inte …

46. Det jag är mest nöjd med mitt utseende är?

Ögonen, näsan, håret

47. Det jag är minst nöjd med mitt utseende är?

Överarmarna, halsen, munnen

48. Udda förmåga / egenskap?

Ingen aning, det kanske någon annan kan svara på?

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara?

En panter

50.Vad lyssnar du på just nu ?

Oprah

51.Vad ska du göra i dag?

Ingenting

52.Var är dina föräldrar födda?

Mamma i Stockholm någonstans och pappa i Dalarna? Snacka om noll koll …

53. Vad var du det senaste du installerade på datorn?

En uppdatering av webläsaren

54.Vilken är din favoritresturang?

Går ut och äter så sällan numera så jag har faktiskt ingen koll!

55. När badade du senast i en pool?

För typ 3-4 veckor sedan

56. Har du varit med i någon skolpjäs?

Ja, och en gång spelade jag Mrs Ellie i Dallas (tack fröken!)

57. Hur många barn vill du ha?

Sa redan från början att jag ville ha minst tre. Det gäller fortfarande och jag är osäker på om jag är ”klar”. Men åldern har väl förmodligen satt stopp för utveckling av de tankarna

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?

Heavy Metal

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?

Har ju precis röstat …

60.Vad har du för TV-kanaler?

På tok för många!

61. Har du åkt moped någon gång?

Ja

62. Har du busringt någon gång?

Tycker gamla tanter om småkakor?

63. Har du fått parkeringsböter någon gång?

Ja

64. Har du hoppat / Tänker hoppa bungyjump eller fallskärm ?

Nej och är inte så intresserad av det heller

65. Vilken plats långst bort har du besökt?

Mexico?

66. Har du egen trädgråd?

Ja

67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?

Modesty Blaise

68. Kan du alla ord i nationalsången?

Ja

69. Badkar eller duschkabin?

Badkar!

70. Vilken film är det du sett den senasta månden?

Precious

71. Favoritpizza?

Cacciatore med salami, färsk tomat och färsk vitlök

72. Chips eller popcorn?

Chips (salt & vinäger)

73. Vilken färg på läppstift använder du?

Åt det mer brunorangea hållet, stämmer bäst med mina färger

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?

Nej men andra idiotiska saker

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?

Ha ha, ja, det har jag faktiskt

76. Apelsin eller äppeljuice?

Apelsin

77. Vem var du senast ute och åt med och vad åt du?

Alexandra och jag åt en grym hamburgare med blue cheese på!

78. Favoritchoklad?

”Hemgjorda” praliner!

79. När röstade du senast?

För en månad sedan

80. När åt du en hemodlad tomat senast?

Minns ej

81. Har du vunnit en prispokal någon gång?

Nej

82. Är du bra på matlagning?

Japp, det tycker jag faktiskt att jag är (även om min son föredrar skolmaten …)

83. Klarar du att tanka?

Ja

84. Har du någonsin beställt något från typ TV-Shop?

Yes! En Handy stitch, CD-skivor (som jag då var för fattig för att hämta ut så jag fick betala värsta böterna istället)

85. Pepsi eller Cola?

Cola

86. Har du varit tvungen att någon gång använda uniform i ditt jobb?

Räknas bagarutstyrsel?

87.Vad var det senaste du handlade?

Presenter till Otto

88. Har du kräkts offentligt?

Alldeles för många gånger …

89.Vill du bli mångmiljadär eller finna den sanna kärleken?

Sanna kärleken bor jag med. Men kan jag inte få både och?

90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?

Ja!

91. Kan man vara vän med sitt X?

Klart man KAN, men vill man?

92.Vem var det du besökte på sjukhuset sist?

Oj, det var så länge sedan att jag inte minns. Det var snarare så att det var jag som fick besök på sjukhuset.

93. Hade du mycket hår som bebis?

Nope, lite fjunigt rött hår var det jag hade

94. Vad har du för meddelande på din svarare?

Den bistra sanningen är att jag faktiskt inte vet vad som sägs för jag har inte orkat sätta mig in i den nya vi har …

95.Vad har du i din handväska?

Papperslappar, läppjuck, pennor, gem, hänglås, tabletter, spegel, skräp, bergskristaller, suddigum, pärlor …

96. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?

Läser

97. Vad är du tacksam över i dag?

Att jag lever och min fina lilla familj

98. Var hittade du den här listan?

Hos Tania, var annars?

99. Vad har du för hårfärg?

Rött

100. Tre personer som jag utmanar att skriva listan

Orka utmana. Den som känner sig sugen kan sno den.



2 tankar om “Tidsfördriv

Lämna en kommentar