Jobbsökande

Många gånger känner jag mig gråtfärdig. Jag har sökt så vansinnigt mycket jobb att jag nästan tycker det låter orimligt. Men det är det inte. Det enda jag är glad över är att det finns massor med arbeten att söka.

Fyra anställningsintervjuer har jag varit på. Tre kändes bra, den fjärde var jag ganska säker på att det inte skulle bli något. Det känns som om jag ibland har FÖR bra kompetens och meriter för att i andra fall ha FÖR lite erfarenhet och det känns som om jag hamnar mitt i mellan.

En rekryterare som jag känner har hjälpt mig med mitt personliga brev så det är toppen. Men vad skall jag göra? Får jag inte ett jobb snart så är den här familjen stekt. Vi har helt enkelt inte ekonomin till att jag får ut 3.600 kronor från Försäkringskassan i ”ersättning” som arbetslös.

Stressen är väldigt närvarande och huvudvärken börjar visa sig igen. Hur det skall gå med familjen hänger på mig. Kraven gör att pressen är hög.

Kan inte någon höra min önskningar?

Kommentera

