Riagalan

I tisdags var vi på gala. Jag, E och två vänner. Det var en gala som heter Riagalan där utmärkelser inom TV och film ges. E var nominerad i kategorin bästa ljud, för en känd TV-serie han gjort. Han ”tävlade” mot två andra.

Vi hade räknat med att hans kategori skulle räknas upp sist då det på inbjudan var de som stod sist. Men icke. De ropades upp först! Helt tagna på sängen började de rabbla upp de nominerade och jag pallade inte att lyssna utan stängde bara av och glodde ned i bordet.

Snyggo

Plötsligt hör jag bara hans namn och på en jätteskärm visar de hans namn i monsterformat och jag bara skriker och skriker. Hoppar upp och ned och klappar händerna. Helt galet. E blev helt chockad och hann inte förbereda sig ett dugg. Det han hade tänkt säga ifall han vann föll helt bort ur skallen och det blev inte alls som han tänkte sig. Men det gör inget. Det blev bra ändå.

Priset i glas han fick vägde typ ett ton. Vackert dock. Det skall han ha på jobbet men tavlan med ”diplomet” och motiveringen tänkte han ha hemma.

Jag är så stolt över min fina man och han är så värd det!

Kommentera

