Dag 2

Dokumenterar biverkningar. Inget kommer förmodligen att hända på en vecka. Måste hålla koll på att botoxen inte rör sig till fel områden. Att jag troligen kommer att få en slätare panna och ett reducerat bekymmersveck mellan ögonen är en _biverkning_ och inget annat. Jag har förresten inga rynkor att tala om från början heller.

Den botox jag får används även till extrema svettningar under armarna, i handflatorna och mot urinläckage.

Om jag skulle få t ex hängande ögonbryn så går det inte att korrigera. Jag kan bara ta en bild på det, leva med det till 1 september då nästa dos skall ges och visa problemet. Då kommer de att sätta sprutorna lite annorlunda.

Det här är främst en medicinsk behandling. Jag har haft migrän så länge jag kan minnas, hängt över otaliga toalettstolar, hinkar, buskar och kräkts. Velat dö för att det har gjort så förbaskat ont. Mellan dessa attacker har jag haft huvudvärk. Den som haft migrän någon gång vet att man i den situationen skulle göra vad som helst för att bli av med den.

Jag har provat många olika mediciner, de fungerar ett tag men förlorar sedan sin effekt. Nu har jag blivit utredd och beviljad botox som har en mycket god effekt på väldigt många människor. Min första reaktion var Tjoho! Fungerar det här blir jag lyckligast i världen. Då visste jag inte ens var de skulle sätta sprutorna. Kan säga att det var lagom kul att från halv sju på kvällen i julas hänga över en hink och spy bort hela kvällen. Det här påverkar mitt (sociala) liv.

Därför har jag tagit detta beslut. Jag vill ha botox. Mot migrän. Sedan skiter jag i vad alla andra tycker om det. Hjälper det här mig så är det det enda jag bryr mig om.

Kommentera

