Sömn

Jag sover inte. Ingenting. Inte ens sådär att jag slumrar till lite. Jag ligger superpigg och klarvaken i sängen på nätterna och vet inte vad jag skall ta mig till. Proppar i mig mer och mer starka och narkotikaklassade mediciner och jag reagerar inte ett förbannade dugg. Jag får hejda mig för att inte moffa i mig för många. Har ju ingen death wish.

Läser. Sida upp och sida ned och tror och hoppas på att jag skall somna med näsan i boken. Nope. Jag bara harvar vidare. Tröttnar. Går upp och sliter med mig laptop och iphone och sätter mig i köket. Skriver ned saker som snurrar i huvudet. Läser meningslösa artiklar på Aftonbladet och slurfar runt på totalt hjärndöda saker. Kommer inte på vad jag skall ta vägen.

Jag är inte trött. Klockan sex i morse gick jag tillbaka till sängen och lade mig. Kanske jag kunde gå någon timmas sömn? Drog på mig en ögonbindel och hoppades … Nej. Inte det heller. När E vaknade vid nio frågade han om han skulle fixa frukost. Why not? Varför skall jag ligga här och sprattla?

Upp och hoppa. I med frukost och sedan till båten och jobba. Vi var där igår med. Varför blir jag inte slut av det? Det är ganska jobbigt att slipa och måla den där bjässen. Men nej. Energin i mig rusar.

En närstående messar. Hon mår inte bra. Kan jag åka till henne i stan och gå och handla? Absolut. Jag går till Konsum med en lista och sätter mig på tvärbanan och åker kommunalt in till stan för att leverera matvaror. Pigg. Hade det varit en annan dag hade jag nog gjort det under ljudliga grymtningar.

Manisk. Skit också. Det får inte vara så. Men det värsta är ju att jag får ju så förbaskat mycket gjort.

6 thoughts on “Sömn

  1. Det är ju det som är problemet, att man får så mycket gjort. Att man är så effektiv. Men man måste försöka tänka på de negativa konsekvenserna också, Att försöka hitta en medicinering som fungerar, som tar ned de värsta topparna. Så det inte blir farligt eller destruktivt.

    Lycka till.

    /Gunilla

Kommentera

