Botox

I torsdags fick jag äntligen komma till neurokliniken Utsikten. Har väntat i tre månader då de haft en lång kö för att få tid där.

Fick träffa en underbar läkare som frågade mig om både min uppväxt och hur mitt liv ser ut idag. Han tog sig tid att skapa sig en helhetsbild utav mig (vilket verkligen inte många doktorer gör). Det han tog fasta på var att jag som inte har levt ett inte så särskilt lätt liv med mina diagnoser osv. inte skall behöva ha migrän och ”vanlig” huvudvärk ovanpå det också.

Därför har han beviljat mig botox! Jag känner mig jätteglad. Det är inte jättelätt få igenom den behandlingen. Kommer få det var tredje månad. Sprutorna kommer sättas mellan ögonen, ovanför ögonbrynen, i pannan vid hårfästet, bakom öronen, i nacken samt i axlarna. Många stick blir det. Tur att jag inte spruträdd men jag hoppas på att jag iallafall att jag får lokalbedövning.

Han sa att det är det mest effektiva mot migrän och jag kan inte göra annat än att tro honom och jag kan dessutom plocka bort två av de mediciner som jag äter vilket tar bort litegrann från min gedigna lista med tabletter varje dag.

Den 2 juni kommer första sprutorna ges. Jag ser fram emot det.

Kommentera

