Sju saker om mig – alldagliga och knäppa

Efter utmaning av Malin (länkar inte då bloggen är lösenskyddad)!

 

1. Jag tycker om att äta bacon direkt ur förpackningen. Blir det som mellis någongång ibland.

 

2. I Mexico krockade jag på motorcykel iförd endast bikini och hjälm (!), fick ligga på sjukhus i 2 dygn. Det var första gången jag tog reseförsäkring och det var tur för det kostade 8.000 pix.

 

3. Idag har jag känt mig som världens slarvigaste mamma. Glömde utvecklingssamtalet med Myra och hon hade kalla gummistövlar. Otto har gympaskor och frös… Jag har noll koll!!!

 

4. Önskar mig en fet spis med dubbelugn! Någon som har 90% rabatt på Elgiganten? Hör av er så kan jag baka som gentjänst 😉

 

5. Till vardags är jag väldigt luffig, men gillar att klä upp mig.

 

6. När Saga föddes ropade jag ”åh, det blev ingen hund”.

 

7. Vår toalett är trasig i spolningen. Det har den varit i typ ett år. Så nu har vi löst det genom att sätta ett babyblått presentsnöre i tanken som alla får dra i istället för att trycka på knappen… Snyggt, snyggt.

Jag utmanar:

Alex, Sarah, Fanny, Ninni, Julia, Ullis, Emma

Och här är reglerna:

Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.

Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

9 tankar om “Sju saker om mig – alldagliga och knäppa

  1. Haha vilken kul läsning!!

    Ska se om jaghinner utmaningen ikväll.

    Inte behöver du dubbelugn, räcker med varmluft..då kan du köra dubbelt ändå!

    Ha en skön dag..kramen

  2. Jag kan skriva under på 1:an, 3:an och delvis på 7:an (vår har inte varit trasig lika länge och vi har en annan finurlig spolanordning…) 😉
    M´s familj var mycket uppfinningsrik då startknappen på deras TV gick sönder – de använde sig av ett mikrofonstativ för att hålla in on-knappen för att den inte skulle stänga av sig…tror att de hade den anordningen något år. 🙂

    Kram!

  3. August fick stå ute (a i vagnen alltså) o sova i lördags och när han kom in var han kall om benen, och jag fick såååå dåligt samvete!

    kan hända oss alla!
    //M

Lämna en kommentar