Födelsedag

Idag fyller minstingen 12 år! Så härligt att få hänga med på resan och se sina barn växa upp. Tiden rasar iväg. Det gäller att vara med i svängarna för det går fort. Just i detta nu sitter hon med en vän på kondis och fikar. Betalat har hon gjort med sitt nya bankkort som hon är mycket stolt över.

Ikväll har hon beställt att vi skall äta sushi, men inte ute, hon vill äta hemma. O fick typ kräkreflexer när han hörde matvalet men blev genast gladare när han fick veta att man kan beställa yakiniku och lite annat. För min del skall jag beställa bara lax. Ja, bara lax. Känner mig så sjukt sugen på det så varför skall jag då plåga i mig annat?

I kylskåpet står en låda med en, vad jag hoppas, god tårta. Det är en chokladmoussetårta med mjölkchokladpannacotta och en seg chokladkakebotten. Min lilla M tycker nämligen inte om grädde.

Ser fram emot att sedan sitta och mysa bredvid henne i soffan …

2 thoughts on “Födelsedag

Kommentera

