Dokumentär

I början av veckan såg jag ett inslag på Nyhetsmorgon om en dokumentär jag tyckte verkade spännande. Den hade premiär idag så jag kollade med syster om hon ville gå med mig.

Sus fixade biljetter och efter en lång fika gick vi på premiären av ”The Swedish theory of love” av Erik Gandini.

The Swedish theory of love

Den var intressant. Jag skrattade också flera gånger. En gång så mycket till och med att jag knappt kunde sluta. Fast det var nog inte meningen att man skulle göra det. Det var en väldigt allvarlig film, eller hur skall jag säga, en mörk bild av Sverige som absolut finns, men inte bara den. Om jag var på väg att emigrera hit hade jag nog tänkt om. För här är vi bara ensamma människor som inte vill prata och dör utan våra nära omkring oss.

Nåja, alltid trevligt att träffa syster och att gå på bio. Lite kultur i kroppen skadar inte heller!

Kommentera

