Tiden går

En vecka och tre dagar har förflutit på sjukhuset. I förrgår var det en hemsk dag och jag trodde den aldrig skulle ta slut. Tårarna rann mest hela tiden och jag undrade om det bara var bäst att ta slut på alltihop. Men så vaknade jag upp till en ny dag. Ringde ett telefonsamtal på morgonen som tog tag i mig och det blev en bra start på dagen.

Lunchen som serverades, laxlåda, välling med små simmande laxbitar, gjorde att jag och Z fick frigång att gå ned till Pressbyrån och köpa oss riktig föda för att bli mätta. Efter det satt vi i solen i ett par timmar så nu ser jag ut som ett stoppljus. Men det gjorde mig tillfreds. Lugnare inombords.

På kvällen kom storasyster och bjöd mig på middag, en maffig räksmörgås och det fulländade dagen. Så igår blev det lätt att somna.

Idag är allt lite lättare. Kanske också för att jag vet att i morgon kommer jag hem över helgen och träffar familjen. Som jag har längtat!

6 thoughts on “Tiden går

Kommentera

