Antimonstermedicin

Jag är inte bara bipolär, jag är tydligen ett pmsmonster också. Det verkar som om det inte är min personlighet att vara vidrig, självmordsbenägen, ledsen, handlingsförlamad och full av katastroftänk vid jämna mellanrum ”on top” av mina skov. När jag med min läkare började bena ur och titta lite närmare på mitt beteendemönster och faktiskt helt, rent ut sagt omänskliga situation, så förstod vi nog båda två att vi kommit något på spåren.

Att det varit svårt att se tidigare är för att jag äter p-piller utan att hålla upp och med det aldrig får riktig mens. Därför är det svårt för mig att veta när dessa perioder skulle falla in och har därmed inte sett något mönster. Nu har jag ett mönster. Därför skall jag om två dagar när den förmodade ägglossningen skall ske få börja äta ett preparat som skall vara monsterförebyggande. Det är av någon anledning ett urindrivande preparat men skall fungera bra på ett antal som provat det. Jag får börja där. Så får vi se.

Håll tummarna.

2 thoughts on “Antimonstermedicin

  1. Åh, det diagnosticerade jag en kompis med (eller föreslog att hon skulle kolla upp då jag märkte ett tydligt mönster på hennes mående) och nu behandlas hon också mot det! Tänk vad bra att komma på sånt så det kan rättas till och bli bättre!
    Kramar!

Kommentera

