Hjälpmedel

Igår fick jag hem två nya gadgets från Hjälpmedelscentralen. Saker som skall hjälpa mig i min ibland kaosiga vardag. Dessa har skrivits ut av min arbetsterapeut på min mottagning. Hallelulja att det finns!

Den första prylen är en klocka som heter Time Timer. Den skall hjälpa mig att hålla reda på tid och lära mig att känna av hur lång tid te x en halvtimme är. Kan säga att hela min iPhone är späckad med alarm för olika tidpunkter så denna kommer vara till stor hjälp!

timetimer

Nästa sak är ett fickminne. Den kommer att användas till att spela in läkarsamtal, föreläsningar, utvecklingssamtal och andra situationer där jag känner att det förmodligen kommer sägas saker som jag vill kunna gå tillbaka och lyssna igen för att jag förmodligen missat hälften för att jag var och flajade bort någon annanstans i tanken … Underbart! För jag brukar alltid säga att jag önskar att jag hade någon med mig på alla möten som kunde hjälpa mig att komma ihåg allt som sägs. Men nu har jag det!

milestone112

Kommentera

