Grattis!

Min enda son har nu fyllt fjorton år. I lördags för att vara exakt. Vi väckte honom med den sedvanliga frukosten och sången på sängen samt mååånga presenter. Fast presenterna var egentligen bara en. Alltihop skulle nämligen sättas ihop till en alldeles egen stationär dator till honom men det förstod ju inte han, först. Han blev bara förvirrad av moderkort, processor, dvd-brännare osv. Men när ljuset gick upp blev han mycket glad!

På eftermiddagen fick vi hem gäster. Både familj och vänner. Os gudfar Jimmy och flickvän kom och de har vi inte träffat på flera år och det var så himla kul att ses. Jag fastnade med dem och O i hans Minecraftspelande och tiden flög iväg så jag missade att umgås med övriga gäster. Men jag klarade inte riktigt av att se O ensam vid datorn på hans eget ”kalas” (inte nya datorn, den var inte ihopsatt ännu. Så han satt inte där för att det var nyhetens behag). J ville gärna lära känna O lite mer så jag fick medla lite eftersom O kommunicerar på ett sätt som andra inte är vana vid.

Nu är datorn byggd och av Mia & Håkan fick han en ”Ignorant Bastard” (han gapskrattade åt namnet) mus till som matchade chassit alldeles perfekt. Så nu sitter han nöjd i sitt rum och spelar Minecraft. Ibland låter han till och med lillasyrran spela lite.

Denna vecka är det höstlov! Funderar lite på några museum i stan för mig, O och M. Får se vad det blir!

IMG_7892.JPG

Kommentera

