Inga svar

Jag hade fel. Utredningen var inte klar igår. Kvar var alla de avgörande och mer djupgående frågorna inom borderlinespectrat (det visste jag såklart inte innan).
Men några svar fick jag. Inte de jag trott och hade blivit tillsagd tidigare utan nästan tvärtom.
Nu kommer mina långa intervjuer att stötas och blötas med det team av personal som känner mig (även andra professionella psykologer som inte vet vem jag är) för att se om jag skall få en diagnos till eller ej. Det lutar åt nej men som psykologen sa, ”Nu kan vi fortsätta vårt jobb med massor av nya verktyg för att kunna hjälpa dig på ett ännu bättre sätt. Utredningen har ju verkligen fått fram saker vi inte kunnat beröra i terapin.”
Så nu är det bara att vänta!

One thought on “Inga svar

Kommentera

