Intervju

Idag gjorde jag andra delen av min utredning för diagnosen Borderline. En djupgående intervju som kommer pågå ett par gånger till hos min psykolog.
Det är egentligen ingen (varken psykologen eller min läkare som känner mig mycket väl) som tror att jag har den diagnosen. Men eftersom den samspelar med både bipolär och adhd, och för att det finns inskrivet i mina journaler från 1999 där det står att jag ÄR (men de glömde upplysa mig om det), vill de en gång för alla utreda och i sådana fall ta bort den stämpeln som ligger kvar som ett frågetecken.
Jag känner inte heller igen mig alls i beskrivningen av borderline så jag tror inte heller att det blir ett positivt utslag. Så jag hoppas på att det rättas till lite i pappren …

Kommentera

