Status

Det har varit så himlans bra den senaste tiden med mycket energi och jag har fått så mycket saker gjorda. Inget överslag av ”dåligt” för mycket energi utan vad jag kan tänka mig att en normal (nåja) människa har.

Men igår sa det bara pang. Det ryggontet jag har haft smällde till med full kraft och Jag var dessutom i kombination med det så trött att jag halvsov i soffan hela morgonen. Vid lunch gick jag och la mig igen och SOV. Det har jag inte kunnat göra på månader. Där blev jag sedan kvar och låg och läste. Alldeles för Depp för att orka upp förrän E kom hem med hämtmat efter han jobbat över.

Hamnade efter det i soffan och kollade på Halv 8 hos mig, Sveriges yngsta mästerkock och Helt sjukt tillsammans med mitt nya tillskott i kedjetäckesfamiljen. I måndags fick jag nämligen ett 4 kg täcke som komplement till mitt 8 kg. Så när jag sover har jag de ovanpå varandra, men framför tvn om jag mår dåligt kan jag ta det lättare (eller det tyngre om jag vill) och svepa det om mig för lugnande effekt.

20140417-061825.jpg

Det låga sitter kvar i kroppen idag. Vill bara fly från allt och inte vara med mer. Åh vad dessa berg och dalbanor tär!

Här är i alla fall en bild från några dagar sedan då jag hade energi att färgkoordinera vår ena hörna med bokhyllor. Det skapade nytt liv i den dötrista, grå, grå, grå hörnan som var där innan och jag blev glatt överraskad över att det där ”lilla” skulle göra så stor skillnad inredningsmässigt. Jag håller nu på med en annan del av vardagsrummet med böcker i, men tyvärr har orken tagit slut och ser ut därefter …

6 thoughts on “Status

  1. Åh. Styrkekramar mitt i bergodalbaanan. Och det där med färgkoordinerad bokhylla, det har inte slagit mig, blev ju superfräckt ju!

    • Visst blev det bra! En rolig färgklick istället för typ grått. Mycket fascinerande att se vilken färg det finns mest av! Rekommenderas!

Kommentera

