Motion

Vältränade Mamma P kunde på sin blogg konstatera att hon förlorat en del muskelmassa efter sin operation och jag, som knappast ens gått under epitetet tränad, förlorade enormt mycket under tiden på sjukhus.

Jag har gått mycket promenader och haft en viss kondition och styrka. Fattar jag nu. Idag orkar jag gå ganska korta sträckor och väldigt sakta. Förut kunde jag hålla jämnt och högt tempo.

Men nästan fem veckor på arslet i en säng raserar mycket! Jag gjorde ingenting mer än att äta. Så gått upp i vikt har jag också gjort.

Allt det här stressar mig inte dock inte alls. Jag tar det lugnt. Promenaderna får vara lite kortare och gå lite saktare. Jag får väl väga lite mer, även om det suger att jag hade lyckats gå ned så mycket innan. För det känns bra att det inte hetsas fram. För den här gången skall jag försöka göra det annorlunda.

One thought on “Motion

  1. Det försvinner fort,men är (tack och lov) uppbyggbart igen. När jag låg i sängläge 10 veckor med tvillingarna i magen försvann all styrka och ork och kondis. Dock kan man hitta tillbaka om man starttr lugnt och ser till att ta hand om sig. kram!

Kommentera

