Tröttsamt men nog mest för O

Jag vet inte hur länge som vi har hållit på och tragglat med O och hans duschningar. Helt klart är hans diagnos ett problem i kommunikationen mellan oss men vi har aldrig tyckts komma vidare.
Killen kommer ständigt ut ur duschen otvättad och därmed med ogjort jobb och vi får göra om proceduren dagen efter och vi får tvätta honom. Han blöter bara ned sig och om han använder något balsam eller schampo så är det 99 gånger av 100 fel.

Han har varit trött på oss och vårt tjat, vi har varit trötta på att tjata. Grabben har ju varit flottig i håret jämt känns det som.

Men så fick jag en uppenbarelse. Dubbeldusch. Som bara är hans och i knallblått. Nu slipper han leta bland 15 flaskor efter det han skall ha. Han blev överlycklig. Jag med. Hur kan något så simpelt vara så jävla svårt att komma på? Jag förstår honom, jag har själv problem med vilken flaska jag skall ta. Trött man kan bli på sig själv.

Kommentera

