Ny medicin

Så var vi där igen. I morse hamnade jag i psykostillsånd igen. Jag tappade kontrollen efter frukost och två av mina vänner hjälpte mig med både toalettbesök och att gå och lägga mig. Personalen hade innan även givit mig frukost på sängen för att jag var så borta.

Jag hade pratat massor av strunt som de knappt kunde höra vad jag sa och fått trycka ned mig ca fyra gånger i sängen innan jag till slut accepterade att jag skulle sova.

Vid lunch var jag till sans igen och de hade sparat jättegod tomatsoppa och vitlöksbröd till mig. Men jag ringde E och grät. Det är vidrigt med de här medicinerna.

Hade nytt möte med överläkaren idag och de plockar bort Seldoxen helt och sätter in Haldol och höjer Ergenyl. Så just nu är jag värsta försökskaninen men det som är meningen. Nikos, läkaren började dilla om ECT men där tog det stopp direkt. Aldrig att jag går med på det igen! Som tur var köpte han alla mina argument. Han är dock väldigt störd över att han inte kan klura ut mig så han har beställt in ALLA mina journaler som finns, någonsin och så skall han gå igenom dem tillsammans med min ”vanliga” läkare. Svaret på vad han tycker skulle jag få på fredag.

4 thoughts on “Ny medicin

  1. Åh ! Önskar så att de kan ”klura ut dig” så att du får den hjälp och stöd du behöver. Du vet att vi alla skickar massor av styrka till dig och de dina och att vi hejjar på och stöttar via cyberrymden. kram!

Kommentera

