Antingen eller

… så är det inte för mig. Det är allt eller inget!

Sommar eller vinter?
Tycker om sommaren och värmen men gillar samtidigt mörkret och rättigheten att få sitta hemma och mysa i soffan med tända ljus utan att någon gapar om att det bara är ljust ute två dagar om året!

Äta hemma eller på krogen?
Krogen, för det har vi så sällan råd med och då menar jag förstås en snajdigare ställe och inte bara lokala pizzerian förstås.

Kött eller fisk?
En riktigt god fisk! Den godaste jag ätit någonsin var nyfångad svärdfisk med smält smör vid en kritvit strand i Mexiko (en kvart senare krockade jag på MC ganska illa).

Lakrits eller choklad?
Måste jag välja så blir det saltlakrits, gärna med pulver i.

Film eller teater?
Teater

Fingersättning eller pekfingervalsen?
Fingersättning och jag är rätt jädra snabb på det dessutom.

Yoga eller dans?
Dans

Vin eller öl?
Vin men hellre champagne.

Kaffe eller the?
Thé

2 thoughts on “Antingen eller

  1. Sommar eller vinter – plättlätt SOMMAR! Skulle gärna bo i land utan vinter!

    Hemma eller krogen – hemma 99/100. Sen ute och mysa gång 100.

    Kött eller fisk – fisk. Fast allra allra helst veg

    Lakrits eller choklad – choklad, kan dock bara klara 100%, allt annat blir för sött

    Film eller teater – teater!

    Finger eller vals – skriver snabbt med hel fel fingersättning. Tittar aldrig på tangenterna men håller inte som skrivmaskinsfröken i mellanstadiet lärde ut

    Yoga eller dans – dans! Dansar nog varje dag, ofta på jobbet!

    Vin eller öl – vin men helst champagne

    Kaffe eller te – kaffe

Kommentera

