Lördagspermis

Idag var det långpermisdags. Inte sova hemma, för det fick jag inte av säkerhetsskäl. Dock hade jag grandiosa planer för dagen. Ottos och Myras rum har ju blivit renoverade under tiden jag varit på sjukhus och idéerna om vad jag ville ställa till med var många. Min kära make tog dock ned mig på jorden och vi tog oss först bara till IKEA.

För en medicinpåverkad snortrött men ändå yster jag fylld av entusiasm så kanske inte möbeljätten var det smartaste valet ändå. Mina fötter var som bly efter bara en halvtimme. Det positiva är väl att vi inte förköpte oss. Så fikade vi förstås! Mumma!

Hemma blev det först en timmes vila för mig. Drogerna väckar till mig totalt runt lunch. Men efter det kavlade vi upp ärmarna och satte igång! Otto fick en dubbel Malmbyrå i vitt med sex lådor som det var familypris på just nu, en kontorsstol och en sänglampa. Myra fick en sänglampa, tuschpennor och en lampskärm. I övrigt det vanliga ni vet, värmeljus och glödlampor … Sexigt värre.

Så tvättade jag och rensade bland Ottos kläder. Sorterade bland hans tavlor, leksaker och annat som skall ned i källaren. Nu skall hans rum bli ett ”storkillerum”! För övrigt hittade jag sju par kalsonger i storlek för en femåring bland hans kläder … Duktig jag har varit på att rensa där *inte*.

Till middag lagade E fantastiskt god ryggbiff med vitlökssmör, rotsaker i ugn och en sallad med otroligt god vinägrett! Tog mig lite vin till det. Ingen risk att någon känner det här. Jag stinker vitlök från fem meters avstånd.

Så gjorde jag i ordning vår planeringstavla äntligen! Lite meckigt men nu på plats! Allt står inte där ännu men det kommer. Vita pennan suddas med våt trasa. Perfekt!

20140302-001022.jpg

8 thoughts on “Lördagspermis

  1. Hej tänkte kolla var du har köpt din planeringstavla? Och vad kostade den, är i grymt behov av en sådan pga min adhd😁😁Med vänlig hälsning Petra

  2. Vart hittar man en sån tavla?! Kram på dig vännen, du är inte tokig! Mediciner och brist på sömn kan få vem som helst ur balans. ❤️

Kommentera

