Tisdag

Inte sov jag bättre första natten på avdelningen i alla fall. De slängde på lite nya piller och drog tillbaka några andra så det blev en ny cocktail. Kanske blir det bättre inatt? Vi vet ju alla att Rom inte byggdes på en dag!

Jag delar rum med en tio år äldre tjej som är jättetrevlig men som pratar lite väl mycket och jag vill helst bli lämnad ifred. Idag är hon dock hemma på permis så jag har rummet för mig själv.

Många i personalen känner igen mig och det känns tryggt. Överläkaren (som är TIO år yngre än mig) log sitt bredaste grekiska leende och välkomnade mig varmt när jag kom in i hans rum.
Under samtalet bröt jag ihop och inser att jag mår ännu sämre än vad jag trodde. Väl här inne kunde jag släppa allt som jag stålsatt mig mot på utsidan och försökt plåga mig igenom utan framgång på utsidan. Jag kan inte hjälpa andra om jag inte hjälper mig själv. Därute är det omöjligt för mig att göra något för självet. Det är fakta.

Började läsa Svek av Karin Alvtegen igår eftermiddag, den är strax utläst.

20140218-122919.jpg

2 thoughts on “Tisdag

  1. Hoppas innerligt att sömnen kommer till dig i natt. Skönt att rumskamraten är ok, men förstår om du vill vara ifred..

    Tänker på dig.

    Kraaaam 💜

Kommentera

