Alla hjärtans dag …

Men i mitt hjärta gör det mest bara ont ont ont. Dåliga nyheter måste förmedlas till barnen och jag bävar inför det.

Idag reser Gustav hem igen efter en arbetsvecka hos E och det har varit jättemysigt att ha honom hos oss! Han smälte lätt in som en av barnen. Blir tomt nu!

Igår fick vi nya vitvaror. Snabba puckar! Jag fick en halvtimme på mig att packa ur allt innan de kom. Men snyggt och fräscht blev det så nöjd är jag.

Kl 07:15 i morse kom målaren som skall renovera O’s rum. Så igår kväll fick E & O tömma hela hans rum på bråte som nu står i hela vardagsrummet. O’s säng fick stå i vårt rum. Nu har jag med andra ord en hantverkare här hemma (som inte direkt jobbar ihjäl sig måste jag säga …), han gick in och ställde dit några saker spacklade igen fyra hål, tjafsade med mig om hur han skulle måla igen fönsternischerna i en mörk färg (apfult) men jag vägrade och till slut gick han med på min SNYGGA idé! Hallå! Jag är beställaren! Tur för honom att han frågade …
Nu har han dock dragit. Oklart om eller när han kommer åter.
Nästa rum är Myras, det är jättelitet och därmed inte så mycket prylar som skall ut. MEN hon har en loftsäng från Ikea med miljarder delar som är byggd på plats och den måste tas ned helt. Mindre kul … Hon har valt en vacker ljusblå färg till sitt rum.

One thought on “Alla hjärtans dag …

Kommentera

