Lycka!

En liten sketen låda har pajat i vårt kylskåp och jag kan inte längre ställa långa saker som mjölk och ketchup där.
I-landsproblem eftersom jag har en kylskåpsdörr till att ställa sånt i.

Men när jag visar sånt trivialt för husvärden som var här och hälsade på i andra ärenden, uppstår magi! Tillverkaren av våra vitvaror har gått i konkurs och inga reservdelar finns kvar.
Så vi lyckliga monster kommer nu få split nya vitvaror!!! Tjohoooo! Hur fantastiskt är det inte att bo i hyresrätt?

Husvärden fixade annat när hon var här också. Ett sprucket gångjärnsfäste i S dörr, felsökte vår köksfläkt som är trasig igen och så försökte vi lokalisera varifrån de dunkande rören sitter i väggarna.

Vår hyresvärd är kanon! De kommer som ett skott och åtgärdar. Viss skillnad mot när jag var värd i mitt hus …

4 thoughts on “Lycka!

  1. Perfekt! Det är sånt jag också saknar från att vara hyresgäst.🙂
    Tack för hälsingen på Instagram!❤ Kom på att du har en blogg, så jag fick ett ryck och tog mig tid att hälsa på här. Kram!

    • Det var mycket jag stod ut med i huset som vi tog månader eller år på oss att fixa. Nu räcker det med att lyfta luren och jag är barnsligt förtjust. Men så är det en trevlig hyra också …

      Ta hand om dig min vän! ❤️❤️❤️

    • Jag tycker det svåraste är att veta var gränsen går. Hur mycket skall jag stå för själv? Hur mycket åtgärdar de? Eller hur mycket åtgärdar de och jag får betala? Så hur mycket skall jag hålla käften om för att jag inte har råd … Typ så snurrar mina tankar!
      Vad har ni för värd?

Kommentera

