Dusty

Våran lilla hemmagjorda katt Dusty är så skön. Hon har aldrig fått vara ute och har ganska taskig koll på att hon är katt. Verkar det som i alla fall.

När jag lagar mat är hon gärna med. Inte så att hon står och tigger eller snor mat som jag tappar, utan antingen sträcker hon upp sig mot köksluckorna eller så står hon på en stol, för att titta på. Otroligt nyfiken. Ser ut som om hon verkligen vill lära sig kocka.

Vi har ett katträd som Åsa gav till oss och när hon softar där, högt upp i luften, ligger hon nästan alltid med huvudet och tassarna dinglande utanför.

Märkligt nog mjauar våra katter aldrig. Kanske någon enstaka gång kan de pressa ur sig ett pip, men högljudda röstmässigt är de inte. Däremot har de på kvällarna vad vi kallar Happy Hour. Då jagar de varandra allt vad de orkar genom hela lägenheten. Fram och tillbaka. Det låter!

Jag är rädd för att jag skall utvecklas till en crazy cat lady med mitt inlägg och fotona på Instagram. Men livet klär sig inte så bra på bild just nu. Katterna, och då främst Dusty, får istället sina 15 minuter i rampljuset.

Själv är jag säkert snart tillbaka på bild igen med snygga selfies …

20140207-191427.jpg

20140207-191459.jpg

2 thoughts on “Dusty

Kommentera

