Tjuvar!

Såg att Viasat hade dragit 676 kr från vårt konto i morse. Vi har inte varit kunder hos dem sedan oktober 2012 så det kändes minst sagt märkligt.

Började sniffa runt bland transaktionerna på bankkontot och hittade ett liknande avdrag från dem på 1.058 kr för exakt ett år sedan som jag missat (vi sålde huset i samma veva och fick handpenning så jag erkänner att kollen inte direkt var på topp …).

Så jag satte mig i telefonkö. I en timme och trettiotre minuter. My god! När jag väl kom fram hittade de inte varken mig eller E som kund så jag gjorde ett svanhopp rakt ned i gamla fakturor och råkade faktiskt, på första försöket, fiska upp underlaget för dragningen förra året! Där fanns abonnemangsnumret och specifikationen, hyra av programkort för 2014! Är jag blind eller?! Nåja, efter att ha pratat med dem så får vi tillbaka 1.734 kr i mitten av månaden! Det behöver vi verkligen.

Det där förbannade abonnemanget skall nu vara avslutat. Igen.

2 thoughts on “Tjuvar!

Kommentera

