En snodd lista! Av fina T ❤️

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Firade midsommarafton ensam på psyket. Jättelajbans. Värsta dagen på hela året.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Avlägger aldrig sådana. Trams enligt mig!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Min kusin Johan fick en Elias, kusin Patrik en Nim och Malin och Niklas fick en Alice!

4. Årets dödsfall:
Min moster M. Min pappa strök nästan med och klarade sig mot sin vilja. Oerhört sorgligt.

5. Vilka länder besökte du?
Grekland.

6. Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Pengar, så vårt hushåll kan gå runt. Jag behöver inga miljoner. Bara lagom så jag slipper ha ont i magen ständigt.

7. Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
Skulle nog vara den dagen O fick sin skolplacering! Det var ett stort jippitjohooo! Men det minns jag inte datumet på.

8. Vad var din största framgång 2013?
Moahahahaha! Framgång? Försöker någon jävlas med mig eller?

Närå’, en bra sak har jag gjort. Det varken skryter jag med eller hänger ut i div sociala medier, har inget behov av ryggdunk och falska kattleenden. Bara ärliga kommentarer av folk jag möter. Men tänk! Så fel jag kan ha! Typ 1 av hundra säger ett pip … (IRL alltså) Nåja, jag skall komma till sak. Sedan Greklandsresan i somras har jag gått ned 15 kg. Still dropping.

9. Största misstaget?
Att lita på Arbetsförmedlingen och mina katter …

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ständigt bipolär 1 och fick min ADHD- diagnos i mars.

11. Bästa köpet?
Soptunnan som är special för kattbajs!

3. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min fina familj så klart. Det är alltid hos dem jag mår allra bäst😀.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
Oscar Linnros – På balkongen

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Inte var jag gladare iaf. Inläggning på psyk, utförsäkring, aktivitetsstöd med noll uppbackning och tjafs med FK.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Skrattat, älskat, busat och varit den Pyret som jag saknar väldigt mycket.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Gråtit, legat i sängen, suttit apatisk och stirrat rakt fram, stängt in mig, tackat nej.

18. Hur tillbringade du julen?
Med min man och mina barn. En lugn och skön jul.

19. Blev du kär i år?
Nej.

20. Hur många one night stands?
Inte många sådana i år. Vid närmare eftertanke, inte på jävligt många år faktiskt!

21. Favoritprogram på Tv?
Allt för Sverige, Så mycket bättre och så allas hatprogram som jag nog är den enda under 85 år som följer … Hem till gården.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året ?
Nja, hata är väl lite att ta i men jag ogillar Håkan Hellström (och DÄR förlorade jag alla de få läsare jag har). Sedan så kan jag tycka att Carl Bildt är lite väl uppblåst. Tänk, det tyckte jag inte förut men nu, näe, han står på shitlist.

23. Bästa boken du läste i år?
Ja inte var det ”100-åringen …” Iaf! (Så ni som inte redan lämnat kan göra det nu). Samma sak här. Jag är en av ett fåtal som inte höjer boken till skyarna.
Men den bästa … hmm ”En man som heter Ove” får det bli. Det är den jag minns … Har läst massor men det bara skramlar däruppe!

24. Största musikaliska upptäckten?
Oj! Ingen aning! Lyssnar på mycket musik i olika genrer varje dag och är en allätare. Att upptäcka något nytt då är svårt.
Fast nu ljög jag lite, en genre är inte på min hitlist … Jazz.

25. Något du önskade dig och fick?
Ja, presentkort på hårklippning.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Nej.

27. Årets bästa film?
Minns inte.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2013?.
Då var vi i Grekland. Fick grekisk, knallgul, söt tårta på sängen och presenter. Sedan var vi ute och badade hela dagen. På kvällen valde jag vilken resturang vi skulle äta på och efteråt drack vi drinkar och åt efterrätt i hamnen.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Har påven konstig mössa???

30. Vad fick dig att må bra?
Min familj.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Per Morberg kanske? Fast jag har redan legat med en snubbe som var en kopia av honom så det kanske räcker när jag tänker efter😛

32. Vem saknade du?
Mamma

33. De bästa nya människorna du träffade?
Träffar jag nya människor? Jessica skulle kunna räknas som ny ”in the flesh” så att säga. Hon är bäst!

34. Årets största?
Min medicinväska?

35. Årets resa:
Grekland! Första flygresan för barnen.

36. Årets snabbmat:
Mitt recept med kyckligfiléer, ostsås av dessertost, grädde, créme fraishe och ris. Går fort och är gott!

37. Årets kärleksförklaring?
Älska Sjöstan!

38. Årets fundering?
Vad blir mitt nästa steg?

39. Årets jobb:
Sökte jag.

40. Årets sommarparadis:
Kalymnos och Nåttarö.

41. Årets sport:
Förstår inte frågan.

42. Årets ajfan:
Att det blåser rätt kallt runt omkring min familj. Det var inte ett stort skyddsnät där bakom som vi nog hade trott.
Nu vet vi bättre.

12 thoughts on “En snodd lista! Av fina T ❤️

  1. Jag gillar Håkan Hellström . Och dig🙂
    Hundråringen är så överskattade . Ove däremot fick mig att gråta massor . Jag kan också berätta mindre sympatiska saker om Morberg🙂

  2. Tummar för ett toppenår 2014! GRATTIS till minus 15!

    Jag gillade iofs Hundraåringen men jag tokhyllar inte den. Det är en – för mig – enkel underhållning. Inte nån litterär bedrift men skojig. Ove gillade jag också, men jag grät mer än jag skrattade… det gjorde jag iofs första gången jag läste Paasilinna också som är humor rakt genom – men fasen så jag grät över ”Harens år”🙂

    Per Morberg…. alltså… vi måste träffas så ska jag berätta… Har ju jobbat med honom två gånger. Jag lovar att du INTE vill.

    Boka träff? Fika? Lunch? Messa mig!

    • När det gäller Herr Morberg har jag nog redan sett mellan ”raderna” hur gullig han egentligen är, men jag hade ju inte tänkt snacka med honom. Kroppen var det …
      Men jag lyssnar gärna på historier!

    • Förresten ang ”Ove …” Så grät jag mest också, den berörde nog mest av alla böckerna jag läste under året. Därför minns jag den. Annars läser jag mest deckare och då är det ju ungefär samma sak. Mord. Mord blir utrett. Slut.
      Att jag sedan aldrig minns vad böcker handlat om sekunden efter jag slutat läsa den är väl också en anledning.

      Tack till kilograttis! Det är gjort utan diet😀

      2014 Kan bara inte bli sämre, det är omöjligt! Kram!

Kommentera

