Psykisk ohälsa

Idag är psykisk ohälsa huvudämnet på ”Efter 10” med Malou. Känner mig oerhört träffad och jag sitter med gråten i halsen.

Det är tufft just nu. Tuffare än vanligt. Hemma hos oss är det högljutt och saker flyger i luften. Mest ord och jag försöker ducka men det är svårt. Orden träffar rakt i ansiktet och jag blir så ledsen och sårad.
Jag blir mer och mer förminskad och kan inte värja mig då jag redan är så långt nere.

Det är lättare att sätta upp garden när man är vältränad.

Igår fick jag dessutom kallelse från Bröstcentrum. Var där på mammografi för en vecka sedan. Undersökningen tog då en kvart och jag skulle få svar om ca sex veckor. Nu fick jag ett brev att jag skall komma nästa måndag. De har funnit anledning till att de behöver komplettera mina bilder och har bokat in mig i tre timmar. Det kan ju vara en fettknöl eller en ofarlig cysta eller något de har sett, men ändå. Dit skall jag igen och göra en noggrannare undersökning. I vilket fall så var det utan anmärkning när jag var där för ca 1 1/2 år sedan så det kan inte vara något som vuxit länge. Vad det än är!

10 thoughts on “Psykisk ohälsa

  1. Skit och jävla bajs… Önskar att jag kunde få dig att må bra, känna dig vacker, smart och stark. Lycka till och vi hoppas bara att dom är över noga och det inte är något.

  2. Hej vännen… Blev glad för ditt sms igår.. Omtanke helt apropå. Hoppas så att din tillvaro stabiliseras, och att extra checken går bra. Såklar den gör. Pöss❤

  3. Men fina du !
    Jag känner igen det där med att inte kunna värja sig mot ord. Man är hudlös och det är skitjobbigt.

    Håller tummarna för dig<3
    Kram

Kommentera

