Skola

Vad skönt det är idag när skolan finns på webben. Att sjukanmäla mitt i natten (denna gång var det Myggan som är febrig och som kräktes ned soffa, golv, sina smörgåsar och bord i vardagsrummet igår) och slippa gå upp i ottan för att ringa innan en viss tid gör allt så mycket enklare för en sådan som mig som glömmer så lätt …

Däremot är jag lite trött på skoltaxin som har liiite för snävt körschema. Oftast har de bara en halvtimme (eller mindre då de ofta är försenade) på sig från vår port till lektionen börjar, i rusningstid! Jag har ju kört vägen några gånger (minst sagt) så jag vet ju hur trafiken ser ut, oavsett hur taxin åker (bussfil, smitvägar, etc) så är det inte tekniskt möjligt att hinna. O säger också att han blir sen så tiderna skall justeras.
Annars är jag överlycklig för att den äntligen har sparkat igång!

One thought on “Skola

Kommentera

