Krockad

20130927-120237.jpg

Igår fick jag det där samtalet som jag fasat för. Visste att det för eller senare skulle komma.

Erik jobbade sent igår och strax efter nio på kvällen ringer han mig med lite skakig röst och säger att han har råkat ut för en liten olycka. Han cyklar fram och tillbaka till jobbet varje dag i rusningstrafik och jag kör varje dag i den så jag vet ju hur intensivt trafikklimatet är. Jag blir förstås alldeles upprörd men han säger att han är ok och att han tänker gå med cykeln från Slussen och hem. Vi lägger på och direkt känner jag att jag skall hämta honom men kommer på att jag tagit min sömnmedicin. Dålig kombo att köra bil på då den börjat kicka in. Erik svarar inte på mina samtal och efter nästan en timme dyker han upp, helt färdig och har fruktansvärt ont i armen. Eftersom jag inte kan skjutsa honom så tar han taxi till SÖS. Där blev han sittande till 03 inatt utan hjälp så han åkte hem för att få sova och i morse åkte vi till Nacka Närakut istället. Där blev han röntgad och diagnosticerad på två timmar!

Så, en spricka i höger arm är domen. Mitella några dagar och sedan träning.

4 thoughts on “Krockad

Kommentera

