Upptäckt

Jag såg att det ser ut som om jag ständigt är uppkopplad på Facebook. Det är jag ju inte vilket jag har sagt förut. Vill inte att någon skall tro att jag vet/ läser saker som jag inte gör. Några missförstånd har gjort att jag skriver det här igen.

Inbjudningar till kalas/ fester/ events ser jag bara när de hamnar i almanackan i min iPhone. Tyvärr kan det då i värsta fall vara samma dag det händer eller att jag råkar se den av en slump. Kräver det osa går jag in på FB och gör det direkt.

Messenger-appen (meddelande/ chatfunktionen) i FB gör att det ser ut som jag är inloggad. Där är jag ”på”.
Jag har inget emot FB. Det tar bara för mycket tid och energi. Alldeles för många av inläggen är bara ren skit. Känner att jag istället lägger tiden på att läsa bloggarna av de människor jag tycker om och är intresserad av och tittar på fina bilder på Insta. Dessutom har jag hängt på FB i många år så det är inte direkt spännande längre.
Men men. Kvar är jag och ombytlig är jag. Återkommer säkert!

Categories:Jag

2 thoughts on “Upptäckt

  1. Jag fundearr ofta på fejjans vara eller inte vara.. eller min del där så att säga. Själv lägger jag ut rätt ”intetsägande ” eller ointressanta uppdateringar så jag är nog en av dem som bidrar med ”ren skit”. Ibland undrar jag vad jag gör där timmavis.. samtidigt som jag pratar med folk eller spelar spel. Det är väl det jag gör..egentligen. Gott att ha min blogg igång igen kan jag tänka, även omjag inte har så många läsare precis.. :-S

    • Eftersom jag läser din blogg kan du inte bara ha skrivit ren skit!😉 ❤️

      Jag har inte valt bort FB då jag ”pratar” via appen och har profilen kvar. Men just nu orkar jag bara inte med att den stjäl så mycket tid och energi.

Kommentera

