Bilfunderingar

Eller snarare funderingar i bilen …

Eftersom jag kör mellan 2 – 4 timmar om dagen hinner jag tänka både högt och lågt. Ofta är det ett ämne per tur som snurrar i huvudet och det finns gott om tid att vända tankarna ut och in flera gånger om.

Dagens ämne handlade passande nog om mitt körkort. Om valet jag gjorde att ta det för fem år sedan och tänk om jag inte gjort det? Då hade jag inte suttit de här timmarna varje dag i bilen nu, men vägen hit hade nog inte gått just hit för under livets gång hade vi som familj säkert gjort andra val. På grund av ett körkort.
Jag ångrar sällan (nåja) saker jag gjort, däremot kan jag få andnöd över saker som jag kunde ha missat att göra. Som körkortet. Tänk om jag aldrig hade bestämt mig för att nu jävlar skall det bli av?
Eller hemska tanke. Att jag hade lyckats med min plan att göra mig av med Erik den där gången för 18 år sedan.

2 thoughts on “Bilfunderingar

Kommentera

