Nej!

De ville behålla mig igår. Lägga in mig på avdelningen igen. Min alldeles egen fina sjuksköterska E-M försökte övertala mig i en timme. Men jag sa nej. Tjurskalligt.

Då fick jag komma till jourläkaren. Ingen jag har träffat förut. Jag förklarade att det skulle aldrig gå att få mig lugn där när jag vet att begreppet hemma skulle falla som ett korthus. Nu kanske jag låter som om allt står och faller med mig, det har allt redan gjort. Men resterna som är kvar kräver min närvaro för annars har vi inte kvar den lilla påsen pengar vi klamrar oss fast vid heller. Det är bra mycket mer stressande att vara inlagd än att vara här.

Jag sover mycket, mycket dåligt igen och då blir verkligheten ännu större och hotfullare. Så läkaren skrev ut mer och annorlunda sömnmedicin för att jag skall få ro. Det gick sådär. Har antecknat hela natten hur mycket jag varit vaken. Hon skall ringa om ett par timmar, för får vi inte till sömnen kommer hon insistera på inläggning.
Hon malde även på om ECT. Det sa jag direkt att det kommer bara ske över min döda kropp och berättade såklart varför!

3 thoughts on “Nej!

  1. Åh jag hoppas så ni får ett lugn.
    Att det bästa sker.
    Att den hjälp som krävs & behövs infinner sig -oavsett hur den kan tänkas se ut.
    Tänker på dig/er..

    Kram

Kommentera

