Speciell

Det gnager i mig. En känsla som vägrar släppa hur mycket jag än försöker vara rationell och resonera med mig själv så sitter den där i hjärtat och äter upp mig.

Försöker intala mig själv att jag bara är larvig, fånig och önskar mig alldeles för mycket. Men hjärtat lyssnar inte.

Mina barn har ingen alldeles egen speciell person som bryr sig speciellt lite sådär extra om just dem.
Jag menar en sådan som alltid ringer när de fyller år, dyker upp på julen, hälsar på för just deras skull eller tar med någon av dem på bio bara för att. Som mina barn ömsesidigt skulle kasta sig om halsen på och kanske ibland få sova över hos eller göra en utflykt med. Någon som de i bland ”lyssnade” på bättre än mig.
Helt enkelt någon som älskade och brydde sig om barnen lika mycket som jag och Erik. Inte bara på avstånd utan med engagemang.

Förlåt, men det är bara en enkel liten dröm.

3 thoughts on “Speciell

  1. Jag förstår hur du menar! Jag har min svärmor som ALLTID hör av sig och frågar hur barnen mår och vill ha dem där bara för att. Hon älskar dem villkorslöst och det är härligt att veta att hon finns för dem. Du kanske menar någon annan, typ utom familjen? Isf har vi inte heller någon sådan. Själv försöker jag vara den där personen för mina systerdöttrar. Stor kram till dig Pyret! ❤

  2. Det saknar mina barn oxå… Finns dom som bryr sig om, men på avstånd. Det räcker med omtanken, men det där nära saknar jag oxå … för deras skulle.

    • Jag tror du förstår precis vad jag menar!
      Visst finns de människor som bryr sig runt oss, och det är jag ju förstås glad för. Men den där speciella … det är ju för barnens skull!

Kommentera

