Lonely

imageNu är jag ensam med barnen i fyra dagar. Erik har åkt till Hamburg. Det är otroligt tomt utan honom och jag gillar inte riktigt att inte ha honom hos mig.
När det är sommar och semester, som det precis har varit, då är det precis som jag alltid vill ha det. Hela familjen hos mig hela tiden. Blir lika ledsen och vemodig varje höst när vardagen kommer och verkligheten visar sig. Det är inte meningen att man skall hinna ses. Typ. Tycker att vardagen är onormal. Är det verkligen meningen att man bara skall hinna säga hej på morgonen för att sedan ses en kort stund på kvällen innan sängen?

Idag blev det lite god mat till oss som är kvar hemma. Eller tyckte alla utom O då. Han tyckte sötpotatisen var ”inte så god” och köttet var starkt. Jag hade ju kryddat det lite … Inte lätt att få i den pojken mat som han inte känner igen.

6 thoughts on “Lonely

  1. Det där har jag funderat mycket på när vardagen innebär hej på morgonen, stress på dagen, aktiviteter på kvällarna, läxor, nattning och hejs liksom. Är det meningen??

    Det där med mat känner jag igen , fast inte alls på den här nivån så att säga. Inte lätt att fasa in nya maträtter kan jag förstå. Sötpotatis har jag aldrig testat.. hur gör man bäst?

    Har jag lösen till dig förresten? Kan jag få? Eller är de privatprivata inlägg kanske. kram!

    • Du behandlar sötpotatis precis som vanlig potatis! Smaken är bara lite annorlunda. Mkt god om du frågar mig🙂. Prova att göra mos, blir mums och en härlig färg!

  2. Förstår precis känslan med att vardagen är onormal då man aldrig ses. Det är helt sjukt vad hjulet rullar på snabbt och så svisch har det gått en vecka igen ibland utan att man hunnit byta några vettiga meningar.

    Kram!

    • Varför kan folk inte bara knipa igen sitt kakhål??? Jag vet ju varför O inte vill smaka för han ogillar konsistenser som är annorlunda och nya smaker tar lång tid att fasa in, det tillhör liksom diagnosen. Visst kan det ibland vara lite enerverande när jag vet att han faktiskt har provat och gillat det förut, men jag är hans mamma och andra människor skall bara knipa!

      Puss!

Kommentera

