Guttaperka

Så var det dags att köra taxi igen då. Nu är det Täby som gäller. Trevliga Essingeleden tur och retur två gånger om dagen är väl allas våta dröm? I rusningstid? Nåja, i rusning i alla fall en gång om dagen.

I morse lämnade jag O till ganska exakt halv nio. Fick säga ett hastigt adjö när han blev upplockad i sitt arbetsrum för att gå till franskan, för jag hade ett möte att passa. Kvart över nio väntade Huddinge Sjukhus med öppna armar.
HA! Som om jag skulle kunna korsa HELA stan på 45 minuter!!! Drömde jag eller? Det tog snarare 75 minuter … Jag kom dit, betalade hundra balubas och hann berätta att jag inte har ett fungerande sim-kort så jag kunde inte ringa och säga att jag var försenad.
Och boka en ny tid. Tjohoo!

Sedan hem till en dotter som försovit sig. Bara skjutsa iväg henne till det möte som hon hade inbokat.

Pju. Andas ut här med den frukosten jag aldrig hann få i mig i morse för alldeles strax skall jag hämta O.

Sedan vill S att vi skall åka och köpa pennor, mappar och block.

Och i morgon åker älskade maken till Hamburg i många dagar.

Kommentera

