Älska äpplet

Min iPhone 4 dog ju för några dagar sedan. Har svettats och varit i valet och kvalet hur jag skulle göra med den. Försökte sparka igång luren med alla möjliga tips och trix från nätet men den har förblivit stendöd och jag trodde nog en del bilder skulle försvinna med den. Det trots att jag har allt i icloud.

Tröttnade igår på att sno Os telefon i tid och otid. Det gjorde han med! Så jag och S åkte till Forum och fixade en ny telefon direkt!
Behövde bara betala en månads överlapp och gick lyckligt därifrån med en iPhone 5! De försökte sälja på mig Android men jag är inte intresserad av den anledningen att jag kör icloud och delar med iPad, ipod, Mac och de andra i min familjs iPhones. Vilket jag var superduper lycklig över när jag öppnade upp nya telefonen. ALLT fanns kvar. Varenda inställning var exakt som på gamla telefonen och alla bilder, appar, dokument och anteckningar var intakt. Mina möten (min kalender är mitt liv! Jag överlever inte utan den, typ hela familjens framtid är där …) dök upp som de skulle. Jag har dem iofs i paddan men med icloud gör den jobbet!
I telefonen dök även bilder upp som jag INTE delar på andra enheter. Love it! Det var mest det jag var orolig över bland annat alla bilder från när jag och E var i Paris i höstas!

Annars är femman rätt lik fyran. Inga större wow saker. Bättre kamera dock och så är den ju förstås fjäderlätt i jämförelse! Jag bryr mig inte så mycket om att den måste kunna trolla eller så. Tycker att den kan göra rätt otroliga saker ändå, som den är. Iaf om man jämför med den första mobilen jag hade, som jag mest använde för att ringa i …

Kommentera

