Stora Sand!

imageIgår var det hett hett hett. Eftersom prognoserna redan sagt det bestämde vi oss dagen innan för att åka till Björnö och Stora Sand (det hade resten av världen också gjort) och därute fläktade det åtminstonne lite och närheten till kallt havsvatten var ungefär 50 cm!

O är totalt orädd för både vattnet och det kalla och hoppar och dyker som en fisk. Det är så härligt att se, för förra året var han en riktig badkruka. Två veckor i Grekland gjorde susen! Lilla M är duktig hon med, hon simmar och är med men inte lika glad i att hamna under ytan.
Jag älskar att bada och dyker gärna runt, simmar, flyter och busar men när jag ser mig omkring är det inte många mammor jag ser. Mest pappor och barn. E är en badis han också, med förkärlek för att muffla runt under ytan och skrämma livet ur mig …

imageDet blev lunch och många timmar på stranden. Det var extremt mycket folk där och det fanns inte en ledig plätt någonstans. Vi låg perfekt precis vid strandbrynet och jag både slumrade och läste en stund. Det var helt enkelt en perfekt dag på stranden! Förutom att jag lämnat ”dumåstesmörjaindigisolenhjärnan” i Grekland så numera ser jag ut som ett stoppljus …

På vägen hem tog vi en sväng ut i gamla hemtrakterna och hämtade upp den förlorade dottern hos en väninna där hon sovit över (vi hade inte träffat henne sedan innan vi åkte till svärmor). Kärt återseende av en glad och bubblig S. Sötis!!!

2 thoughts on “Stora Sand!

Kommentera

