Grekland – ur ett medicinskt perspektiv

Innan vi åkte till Grekland la jag ned mycket tid och omsorg på att få med mig alla mina mediciner i rätt doser och papper på de narkotikaklassade preparat som jag behövde. Det krävdes många samtal och turer till Apoteket som snurrade till det lite extra.

image

Nåväl, väl framme på Kalymnos fick jag kalla kårar när jag efter tre dagar helt plötsligt kommer på att jag packat ned hälften så mycket av min viktigaste medicin. Den narkotikaklassade Concertan såklart. Den som jag räknat om och om igen för att jag skulle få med mig rätt antal!
För att skriva enkelt, jag skulle haft med mig 28 st tabletter och äta två stycken om dagen, men i min hjärna hade jag bara talet 14. Vi skulle vara där i 14 dagar och packade därför 14 piller.

Så efter tre dagar hade jag 8 stycken kvar. Det betydde att jag inte bara tokhalverade min kommande dos utan att jag även skulle få gå vissa dagar utan medicin alls.

Som jag tidigare skrivit försökte jag flörta in mig hos greken på Apoteket men det var tvärnej.
Så jag gick ned i dos big time. Ibland kändes det rejält. Så fick jag ta dagar på måfå då ja hoppades jag kunde hantera ingen medicin alls. Erik tyckte jag skulle ringa Jess och be henne skicka ned tabletter, moahahahahaha! Skulle inte tro det, räknas som narkotikasmuggling!

Ofta tog jag extra av mina Seroquel till natten för att kunna sova. Inbillade jag mig i alla fall, för jag sov nästan ingen ting under dessa två veckor. Jag låg vaken fram till kl 6 – 7 på morgonen och först då kunde jag somna in en timme eller två, that’s it! Sov inte heller siesta (omöjligt, vi hade ingen AC) så jag vet inte vad som har hållit mig uppe.

Vi har promenerat väldigt mycket varje dag och rört på oss och så har jag simmat ganska mycket. Så vad gäller vikten så ligger den på minus sedan innan iallafall.

Nu chockar jag kroppen med regelbunden medicin och sömn så jag borde vara på banan snart igen!

5 thoughts on “Grekland – ur ett medicinskt perspektiv

Kommentera

