Laga mat

Första gången jag lagar mat på flera veckor. Kan inte säga att jag tycker det är speciellt kul eller något jag har längtat efter.
Däremot är det jag lagar något som vi alla har saknat, mycket! Heidis köttfärspaj!
Kan inte minnas när jag lagade den senast. Låg långt bak i minnesbanken och när jag ändå var därborta bland de halvmosiga hjärncellerna så hittade jag ett par andra middagsfavoriter som fallit i glömska. Kan matmässigt bli några riktigt bra dagar framöver.

I övrigt har vi tagit det piano hela familjen. Förutom att tvätta alla kläder. Skönt att få det gjort. Jag är annars nämligen bäst på att ha ouppackade resväskor framme i veckor …

I morgon blir det nog en strand. Tror jag. Man vet aldrig. Kanske får jag en impuls och tvingar iväg familjen på något heeelt annat.

image
Den som lever får se!

2 thoughts on “Laga mat

  1. vad är i Heidis köttfärspaj och vad har du mer i gömmorna? Inspiration mottages med tacksamhet!

Kommentera

