Så smart

Känner mig smart idag. Innan vi åkte till Grekland hade jag en hel del pappersexercis med min narkotikaklassade medicin som skulle regas hos Läkemedelsverket för resans skull.
Var flera turer med både Apoteket och min läkare innan alla papper var stämplade och klara och rätt etiketter satt på burken jag skulle ha med mig. Jag fick inte heller ha med mig mer än EXAKT det antal mg medicin som jag skall förbruka under vistelsen här.
Vad har jag gjort då? Inser till min stora skräck vid frukosten att jag bara har med mig hälften så mycket som jag behöver, jag har räknat fel! Jävla virrhjärna! Sååå typiskt mig!
Så idag gick jag in på ett Apotek här i stan och ursäktade mig, reglerna är lika stränga här för min medicin, och frågade OM det möjligtvis skulle kunna finnas en microskopisk chans att de kan sälja några till mig. Visade naturligtvis upp mina papper och min burk och snälla som de var så skall de iaf kolla upp det åt mig till i morgon.
En amerikanare som också arbetade i butiken skakade på huvudet och tyckte vi hade för hårda regler i Europa. I USA fick narkotika på recept minsann bäras i hur stora mängder som helst … skitbra … *not*.

Kommentera

