Utfööör!

Den senaste tiden och alla dessa händelser som fortsätter regna ned över mig i en jämn aldrig sinande ström, börjar nu visa sig ordentligt på både mitt humör och ork.

Hemma gör jag ingenting. Den absolut mest fantastiska som jag mot förmodan orkar med är att plocka ur diskmaskinen. Sedan tar det stopp. Det är allt! Efter det sjunker jag ned i soffan igen och orkar sedan inte ta mig upp. Resten av dagen blir det såpa. På tv då. Inte på golven.
Med paddan i näven klarar jag magiskt igenom vilket sunkigt program som helst.

Oftast får jag en vidrig huvudvärk och gå och lägger mig och sover. Till E kommer hem. Då fixar hem handling, matlagning och det barnen behöver ha hjälp med i skolan.

Hjälp, orkar inte längre. Mitt liv har försvunnit. Det är bora. Samma lika varje dag. Varför ens gå upp ur sängen när jag vet hur den här dagen också kommer att gå till ända. Samma lika, samma lika.

En dyster framtid går jag till mötes. Visst har jag förhoppningar och försöker sporra mig. Men mitt sämre mående. Sämre mående på alla runtom mig och allt vad det innebär gör mig inte till en tigrinna just nu.

Snarare en söndersnuttad snuttefilt!

2 thoughts on “Utfööör!

  1. Men vännen det där låter verkligen INTE bra, skickar en stor styrkekram och hoppas på stor bättring.
    Massvis med goa kramar från mig❤

Kommentera

