Sista kvällen med gänget

Min nya läkare, Catrin, tycker jag har humor. När det gäller min diagnos och mitt kaotiska liv. Jag kallar det överlevnadsinstinkt.

Catrin ringde mig idag. Jag hade det uppskrivet i min iPhone – ”Catrine ringer”. Kunde för mitt liv inte komma på varför hon skulle göra det. Bara sådär. Jag hade ju tänkt ringa henne, om Concertan som tog slut och som börjat ge mig lite jobbiga abstinenser.
Hon ringde 13.03 (jag hade skrivit 13 så det var onekligen punktligt!) och frågade direkt hur jag mådde. Noteringar i min journal hade visat på samtal till jouren igår med begäran om recept … Så hon fattade att jag mådde urk. Ny medicin direkt och lite rundgång kring regler och jag fick nu tabletter över sommaren och inte bara recept som räcker tio dagar i stöten!
Frågade vad hon egentligen ville – Hon skulle kolla upp om jag fått licenspreparatet beviljat från Läkemedelsverket. Nope! Not yet!
Nya tider, nya provtagningar och planering för nya mediciner gjorde vi.
Och så pratade vi om mig i övrigt förstås. Om allt det jävliga och vi rustar mot div skov.

imageIkväll har vi varit ute i Os skola på Värmdö! Precis när vi skulle åka hemifrån läste jag på facebook att det hänt en olycka på Skurubron så vi kastade oss in i bilen för att inte komma allt för sent. En timme tog det att komma ut … men vi blev inte mer än 25 minuter sena i alla fall. Först hade vi picknick i hans klassrum med fröknar och elever med familjer eftersom det regnade, annars skulle vi ha grillat i Bosses Backe. Men när vi ätit klart tittade solen fram och vi gick alla ut och hade en fantastisk femkamp ute på skolgården. Alla utom jag var med som höll i tidtagningen och fotograferingen samt tokhejade fram lagen såklart!
Os sista dag i den skolan är på onsdag. Då följer jag med då vi har ett sista samtal med fröknarna efter avslutningen. Till hösten kommer han med största sannolikhet gå i en skola inom Stockholms Stad.

One thought on “Sista kvällen med gänget

Kommentera

