Nämen!

De som följer mig vet ju att jag lider av skitproblem (hö hö) av Lithiumet jag äter. Har ju påpekat och gnällt rätt mycket om det till mina läkare då det knappast är kul att vara fastkedjad till en toalett i timmar efter att en tugga mat är intagen. Nog om detaljer …
Jag har även drabbats av Lithiumförgiftning och gjort coloskopi för att se vad jag har för problem med magen och tarmarna … inte skylla något på medicinen här inte!

Men min nya läkare, hon sa direkt att det är JÄTTEVANLIGT med dålig mage med Lithionit (det märke av Lithium som jag äter) och att det kan vara lätt avhjälpt genom att bara byta sort … Dock lite krångligare att köpa ut då det måste hämtas ut från samma Apotek för att den tydligen har restriktioner och bl a bl a, men som om jag bryr mig? Ge hit liksom! Jag blir så himla trött! Här har jag gått i flera år med rännskita och såklart så undrar jag, och hon med! Hur mina mediciner har fungerat när allt jag äter uppenbarligen åker ut igen i raketfart …

Läkaren ringde förresten igår. Hon jobbar alltså med mitt case när inte jag är där! Hon hade tittat på mina prover och tyckte de var lite gamla (tagna 2 maj) och ville jag skulle gå direkt och ta nya.

Tror jag gillar henne skarpt faktiskt!

Förresten, är det inte betryggande med en läkare som tänker se till att jag blir av med mitt tablettmissbruk av Alvedon istället för att bara ta ständiga leverprover för att kolla att att den inte blir förstörd av allt jag äter?

4 thoughts on “Nämen!

  1. Ja Imodium är bra grejer =) Jodå jag vet att jag kan synka alla kontakter och nu vet jag hur jag ska lägga in mina gamla kontakter också eftersom jag måste byta simkort.
    kramen

  2. Såååå jobbigt att springa på toa hela tiden. Jag har ju IBS och vet precis vad du pratar om…skitjobbigt rent ut sagt. Jag har alltid Imodium i väskan bara utifallatt. Gullig läkare du har fått.
    Ha en bra dag, kram kram

Kommentera

