Vän

Mycket sakta och säkert börjar jag bygga upp en relation med min granne. Vi bor inte på samma portnummer, men våra balkonger ligger i vinkel till varandra.
Hon röker så hon är ute på sin rätt ofta medan jag måste ha en ”anledning” för att gå ut på min. Så i dessa dagar när det är varmt, ses vi rätt ofta eftersom jag mer än gärna ligger ute i en Fat Boy och slappar*.

Hon har två barn varav en med behov av stöd. Dessutom kommer hon ifrån en del av Nacka som vi är många som känner- och/ eller har en relation till. Vi är också födda samma år … Kan nog finnas MÅNGA gemensamma närmare men det får vi ta eftersom.

Vad jag vill säga i alla fall är att jag gillar henne och hoppas vi kommer bli närmare vänner!

*Så avslappnad man kan bli med myror i benen och en miljon tankar som kör rally i huvudet. Ser säkert jättebekvämt och mysigt ut på håll när jag ligger där.

Kommentera

