Ut!

imageFör första gången på väldigt väldigt länge så kändes det idag lite bättre. Ingen jordskredsförbättring men precis innan de två små kom hem från skolan så kände jag att jag ville gå med dem till Sickla.

Det är så här det kommer, från mig. Att försöka joddla ryck upp dig, tänk glada tankar, välj glädjen eller säga ”Det är bara att bestämma sig” till mig i sådana här lägen funkar inte riktigt. För det är inte på en sådan låg nivå. I värsta fall skulle man nog kunna dö om man sa så. Långsamt.

Vi gick till cykelaffären och köpte en kickbike till O. Han trivs mest inomhus men med en ny fin rullande leksak var han inte sen att gå ut och leka när vi kom hem! Mutor kallas det men hälsosamma sådana. M fick en Justin Bieber poster och för sin månadspeng köpte hon ett skrivbordsset med dito kille på. O köpte ett enormt Nerfgevär för sin. Tror katterna får se upp …

Två blåsor

Två blåsor

Jag mitt nöt gick i mina nya nitballerinas. Vojne vojne. Trodde jag att jag var vaccinerad mot skavsår nu efter 41 år i skor? På bägge lilltår har jag en monsterblåsa på ovansidan och en jätteblåsa på toppen. Fick halta mig in på Skopunkten och köpa ett par vita tygskor så jag skulle kunna gå hem. De gör ont nu och när de spricker blir det nog ännu mer fantastiskt.

Vi avrundade vår lilla utflykt med att äta på Texas Longhorn. Det kändes skönt att ha varit ute en stund men nu är jag jättetrött. Och arg … I morgon är det Affektiva igen.

2 thoughts on “Ut!

    • Ja Ylva, det var verkligen amatörmässigt av mig att gå långt i nya skor. Dessutom utan strumpor. Jag avskyr strumpor och har bara på mig det om jag är absolut tvungen. Det var inte roligt att gå idag inte.

Kommentera

