Höjning

Idag var det besök hos Affektiva mottagningen igen. Jag verkar vara på väg uppåt och biverkningarna på väg bortåt så jag fick en doshöjning på Concertan igen. Den tredje för mig så nu är jag uppe i 54 mg och är mitt blodtryck ok (och jag förstås) så blir det 18 mg till nästa vecka.

Och Gud verkar höra bön. I alla fall om det är han som lyssnar på det jag önskar mig. Jag skall få en egen läkare! Som är fast anställd! Fram till nu har jag fått ST-läkare som bytts ut var fjärde månad ungefär. Typ vid den tidpunkten vi har lärt känna varandra. Det har varit så tröttsamt att berätta min historia om och om igen (vilket i sig är en omöjlighet, sådan tid finns inte avsatt). Så har jag också fått en egen sköterska. Bra!

Fick ett ryck efter mötet och drog till Ikea och gjorde av med för mycket pengar på saker till vår enorma balkong. Men jag struntade i vad det kostade och blundade när jag betalade. Lite eufori har jag i kroppen och det känns lite instabilt, men det är nog bara tillfälligt.

Nu blir det en lugn kväll hemma. Har ont i precis hela kroppen efter att ha rört på mig i två dagar. Min kropp har varit inställd på horisontalläge under så lång tid att den nu säger ifrån ordentligt.

Kommentera

