Urk

Valborg på Lilla Sickla.

Valborg på Lilla Sickla.

Tur att det här är min blogg och att jag får skriva vad jag vill. Orkar man inte läsa allt det jävliga kan man alltid välja att klicka sig härifrån.

Nätterna är hemska. Jag känner mig jagad och uppriktigt livrädd. Sover väldigt lite och när jag väl gör det drömmer jag fruktansvärda saker som är hur läskiga som helst och jag vaknar av att jag skriker rakt ut med hjärtat klappandes i 190. Det gör även fysiskt ont. I hjärtat alltså. Kan knappt ändra ställning utan att det hugger riktigt elakt.
Ca 1 cm in under huden över hela kroppen har jag ständigt en molande smärta och när jag rör mig efter att ha suttit stilla känner jag mig som sjuttiofem. T o m när jag andas har jag ont.

Tre av mina boendeadresser på andra sidan.

Tre av mina boendeadresser på andra sidan.

Låg i sängen hela dagen igår fram till middagen. Sov mestadels (eller flöt snarare in och ut i ett töcken) eller stirrade bara i taket. Sedan följde jag med till majbrasan. I två timmar var jag okej. Okej, inte mer, men direkt vi kommer hem försvinner effekten och allt är samma igen, så vad är vinsten? Några bilder på Instagram?
På nätterna vill jag stundvis inte längre leva. Vill inte vara med längre. Jag orkar inte.
Inatt läste jag till klockan fyra men sov knappt någonting efter det. Åt frukost men sedan tillbaka till sängen igen. Där är jag nu. Igen.

4 thoughts on “Urk

  1. Näe, ska det inte få finnas nån jäkla gräns för hur dåligt en människa kan må??? Du förtjänar sannerligen inte detta och jag önskar sååå jag kunde erbjuda dig någon lättnad.
    Häng i, snart vänder väl bergodalbanan uppåt igen. Visst?
    Styrkekram!!!

    • Möte i morgon på Affektiva. Läkare, psykolog, FK, Arbetsförmedlingen och Erik. Tjohoooo liksom! Ja tack, jag tror jag tar det där jobbet som kundansvarig på krematoriet. Noll feedback där va?!
      Nya adhd-medicinen tror jag är en stor bov, varför inte kasta maja efter mig direkt istället. Skulle säkert må bättre då.
      Tror jag flyttar till Kristiania, eller Amsterdam!

Kommentera

