Akuttid

Erik hade ordnat en akuttid hos min läkare på Affektiva idag. Dels för att jag mår så dåligt och dels för att skynda på lite i utredningsprocessen.
Vi kom överens om att jag skulle dra ned på ett par mediciner som både läkaren och jag anser vara helt onödiga (bl a Lithium som jag avskyr!). I morgon skall jag börja med D-vitamindroppar (har stor brist) och adhd-medicinen Concerta. Den sistnämnda måste sättas in under övervakning pga mitt blodtryck och lite annat så jag skall tillbaka redan på torsdag. Den kan även ge kraftiga biverkningar men jag hoppas på det bästa!

Jag fick fylla i en adhdskala (varför förstår jag inte då diagnosen är satt) och fick lova att ringa om jag blev sämre och behöver läggas in. Läkaren kändes lite smidigare och mänskligare idag. Tidigare har hon varit rätt kantig. Dock var hon inte behörig att skriva ut Concerta utan fick springa efter en överläkare.

Idag var första gången jag var ute på över en vecka. Så efter sjukhuset hämtade vi ut mina nya mediciner och gick till Trattorian och åt pizza allihopa utom Saga som var och dansade. Det var mysigt. Jag behövde se något annat än min egen säng.

Kommentera

