Fotografiska

imageIgår mötte jag upp storasyster Susie på Tjärhovsplan och så gick vi till Fotografiska. Första gången för mig. Vilket underbart ställe!
Vi tittade bara på en av utställningarna som jag blev grymt fascinerad av och skulle vilja ha ett av verken på väggen hemma. Mycket saker hade vi att prata om så vi gick rätt snabbt upp i bistron och åt varsin räksallad (med ett ENORMT berg av räkor) och drack ett par glas vin.
Hit vill jag gå tillbaka snart och även handla i deras shop, fanns hur mycket som helst …

Tog en buss från Tjärhovsplan 22.18 och var hemma innanför dörren fjorton minuter senare. Så himla skönt att slippa den långa resvägen hem när jag varit ute. Det var mycket resan som förut stoppade mig från att hitta på saker på stan när vi bodde på Värmdö. För att efter en trevlig kväll sitta i 40 minuter på bussen och sedan gå i 10 minuter till innan man är hemma är INTE kul!

Kommentera

